.

tiistai 7. elokuuta 2012

Olkkariin=)

Hei ja sujuvaa tiistai päivää=)Taas sitä vietetään vesisateessa,eikä mustikkareissu taaskaan onnistu.Onpahan taas hyvä syy ruveta kaappien siivoukseen.Vaikka kyllä mua ne mustikat enemmän kiehtois.Jospa vielä kerkiää.Pientä pintaremonttia olkkarinpuolelle.Jos oikein oon ymmärtänyt kaappien paperointi tapeteilla tai jonkin sortin lahja/hyllypapereilla on nyt hottia.Siispä mäkin halusin kokeilla lahjapaperilla vitriinikaapin ovet.Ihan siisti homma.Kiva muutos.Kiinnitys sujui kaksipuoleisella teipillä ja siinä mulla onkin sitten joskus kova irrottaminen,kun paperit lähtee pois.Ei varmaan ihan heti kyllä lähe.Tykkään oikeinkin kovasti.
Äitiltä saatu seinälamppu pääsi myös paikallensa.Pikaliimalla piti varsi liimata ja armas ruuvasi ruuvin seinään.Pysyy nyt varmaan paikallansa.
Kaunis lamppu ja varjostin.Nyt siinä onkin mukava touhuta,kun valo kohdistuu tekemiseen.Haaveena olis lasikanlinna vielä tuohon korituolin paikalle,niin olis mukavampi siinä istuskella.Sohvaakin oon pähkylöinyt,mutta ei mahdu meijän olkkariin.Tai sitten pitäis taas roudata suurin osa tavaroista pois.Kesäloman aikana oon viritellyt jos jonkin näköistä divaani systeemiä tuohon nurkkaukseen.Ei oo onnistunut.Tilanpuute tulee väkisin vastaan.Oon jo luovuttanut sen asian suhteen.Ehkä.
Karttapallokin löysi uuden paikan telkkarin vierestä.Siitäpä voit nyt hyvin tarkistaa olympialaisten aikaan,missä se nyt tuokin maan edustaja asustelee.Pimeällä karttapallo loistaa niin upeesti.
Pitsipeitto päätyi pesukoneen ja kuivauksen jälkeen olohuoneen korituolin selkämykselle.Mä en nyt vaan raaski sitä asettaa sängyn päälle tai kokonaan tuolin päälle.Meijän pikku koira on kova rakentelemaan pesäpaikkoja.Saattaapi vielä revetä koko komeus.Niinkun monet muut täkit on tehneet.Tuossapa sitä voi ohi mennen käydä silittelemässä.Lomakin lähenee loppujaan ja muutama kaappi odottaa vielä siivoojaa.Kaitpa se minä sitten olen.Sulle toivotan mukavaa viikon jatkoa!Nähdään taas.Heippa=)

11 kommenttia:

Hannele Ruusukummusta kirjoitti...

Kaunis tuli kaapista!

Niilollakin on "oma" nojatuoli ja siinä päällä anoppivainaan kalastajalangasta virkkaamaa peitto...auta armias, jos joskus menen peiton suoristamaan...käy sellainen tassujen huiske, kun peitto järjästetään uudelleen...:)

Hannele Ruusukummusta kirjoitti...

...piti vielä kehua tuota äidiltäsi saamaasi lamppua...on ihana....)

Liisa kirjoitti...

Kaapista tuli tosi söpö! Ihana saada pikkujutuilla aina vähän uutta ilmettä :)
Ja upeita löytöjä olet tehnyt sekä kirpparilta että vanhempiesi luota! Tuoli on mielettömän ihana, sopii niin täydellisesti teidän pastteliseen keittiöön! Ja myös kulhot, lautaset ym. kaikki ihania :)
Mukavaa tiistaipäivän jatkoa!

Riitta Sinikka kirjoitti...

Suloista! Kaikki sopii ihanasti yhteen!

kodinkuvalehti.fi/ruususuu kirjoitti...

Söpö on kyllä kaappi ja ihanan näköistä muutenkin! Mukavaa loppuviikkoa Huvikummusta! :)

Hanne kirjoitti...

Söpö kaappi <3

Älä luovuta divaanin suhteen. Tee niinkuin minä että ensin hommaa divaani ja sit vasta mieti paikka=) Pakko se on sitten johonkin nurkkaan sumoa.

sylvi kirjoitti...

Kaunis lamppu.
Täälläkin on koko päivän satanut.

kiitos samoin mukavaa viikkoa!

Maria-Amanda kirjoitti...

Ihanat kotikuvat täällä taas:)Pitsin suloa ja kaapista tuli ihana. Olen kans miettinyt että nyt ois keittiössä vitriini johon kokeilla tätä juttua, vaiko pitsiä sinne... :)Tuo lamppu on kyllä kaunotar:) Ihanaa tätä päivää*--- ja mustikat ois kyllä hyvä juttu*

Susanne kirjoitti...

Kaikkea ihanaa sinulla siellä kuvissasi on!
Tämmöisinä sadepäivinä on kiva touhuilla sisällä kaikkea. Minun loma alkaa ensi viikolla ja ajattelin sadepäivinä siivota vinttiä ja kaappeja:)

Anna kirjoitti...

Paperointi näyttää ihanalta! On siinä oma hommansa, mutta saa heti uutta ilmettä kotiin ♥ Karttapallossa on oma henkensä, muksuna olisi aina halunnut sellaisen, mutta en saanut, vaan ihastelin vaan serkkujen palloa :) Mukavaa loppu viikkoa!

JaanaElina kirjoitti...

Ihania pappereita onkin nyt tarjolla.Kivasti muuttui vitriinin ilme.Minä olen suunnitellut keittiöön maustekaapin takalevyn paperointia,otettiin jo kaapin ovet pois.Jotain uudistusta pitää saada.

Ihana pitsipeitto.Tuo kuvio muistuttaa ihan minun äidin tekemän pitsipeiton kuviota.Tuli taas muistoja mieleen ja harmitus kun siskoni vei peiton "jaossa".No onneksi se on kuitenkin suvussa ja käytössä.Ostin tässä joku aika sitten kirpparilta 15 eurolla valkoisen ison pitsipeiton,kyllä se myyjä ei käsityölle taas arvoa antanut,mutta se oli tietysti onni minulle.

Toivottavasti pääsit mustikkaan,nyt niitä on kyllä paljon tarjolla ja kannattaa kerätä ja säilöä talveksi.

Mukavaa loppuviikkoa sinne.